Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Tribina o promociji inkluzivnog obrazovanja: Obrazovanje za sve

Tribina o promociji inkluzivnog obrazovanja: Obrazovanje za svetrg_fontane

Tribina pod nazivom „Obrazovanje za sve“, posvećena promociji propisa i koncepta inkluzivnog obrazovanja, održana je prošle nedelje u sali Gradskog pozorišta, kojoj su pored prosvetnih radnika, stručnih saradnika, direktora škola, predstavnika vrtića, interresorne komisije, Doma zdravlja, Centra za socijalni rad, Resursnog centra, nevladinih organizacija koje okupljaju osobe sa posebnim potrebama i roditelja, prisustvovali i predstavnici lokalne samouprave.

Organizatori tribine su bili Savez učitelja Republike Srbije, CIP-Centar za interaktivnu pedagogiju, Centar za obrazovne politike, a suorganizator je bila škola „Zdravko Gložanski“ kao deo tima projekta „Pružanje unapređenih usluga na lokalnom nivou“ Ministarstva prosvete.
Ovakve tribine se organizuju u sto gradova Srbije u okviru kampanje „Svi u školu, budućnost za sve“, čiji je cilj ostvarivanje kvalitetne inkluzivne prakse za svu decu, povećanje obuhvata dece iz marginalizovanih grupa i unapređivanje kvaliteta obrazovanja u predškolskom, osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju, kao i razvijanje svesti o značaju inkluzije i njenom sprovođenju u redovnom obrazovnom sistemu.
Na skupu su govorili i predsednik opštine Peter Knezi i Ilona Varnju članica Opštinskog veća za obrazovanje i kulturu.
„Ovaj novi izazov je veoma ozbiljan, vi to najbolje znate, i pristup koji imate, zahvaljujući verovatno Društvu učitelja Bečeja i drugih organizacija, govori da ga ozbiljno prihvatate i vaše prisustvo na ovom skupu na neki način garantuje da će taj posao biti odrađen kako treba. Siguran sam da neće biti lako, ali najbitnije je da sva deca treba da uče i sposobna su da uče, samo treba pronaći način kako ih uključiti u obrazovni sistem. Lokalna samouprava će vam u tome pomoći i trudićemo se da ispunimo sve što ovaj program zahteva jer i nama je cilj da to uspe“, rekao je Knezi, dok je Ilona Varnju govorila o tome šta je lokalna samouprava do sada uradila po pitanju inkluzivnog obrazovanja. Na skupu su govorili Zdenka Rajković iz Novog Sada, Sonja Miladinović, prosvetna savetnica iz Školske uprave Novi Sad, Margarita Berček, psihološkinja, predsednica interresorne komisije u opštini Bečej, Elvira Tokoš Rajšli u ime Resursnog centra u ŠOSO „Bratstvo“ i predstavnici drugih ustanova i institucija koji su uključeni u sprovođenje inkluzivnog obrazovanja, a bilo je reči i o primerima dobre prakse iz osnovnih škola „Šamu Mihalj“ i „Zdravko Gložanski“.
O novoj zakonskoj regulativi, ulozi pedagoškog asistenta u nastavi, o sistemu podrške deci koja se izgrađuje i sličnim temama. govorila je Sonja Miladinović, prosvetna savetnica koja je između ostalog rekla: „Deca nas mogu mnogo čemu naučiti i ona pokazuju da sistem vrednosti nije onako neprijatan, loš i nizak kao što se najčešće promoviše u medijima. Naime, često ističemo ono što je loše, a ne istražujemo i ne dajemo mogućnost deci i profesionalcima da promovišu svoj kvalitetan rad, svoju posvećenost i empatiju, otuda mislim da su ove tribine važne i one su prepune pre svega emocija, a to je osnovno, prihvatanje deteta. Inkluzivno obrazovanje u prvi plan stavlja decu sa smetnjama u razvoju i decu iz marginalizovanih grupa, zato što su ta deca najmanje bila uključena u obrazovanje. Čak 85 posto dece sa teškoćama u razvoju nismo uključivali u obrazovanje, ni u specijalne ni u redovne škole, ona su bila nevidljiva i zatvorena u svoje porodice, prihvaćena jedino od njih ili su bila zatvorena u ustanove socijalnog tipa, tako da je novi Zakon o osnovama sistema obrazovanja pre svega human, uvažava svako dete i polazi od toga da svako dete može da uči. Sa druge strane imamo i poražavajuću informaciju da ni sva deca koja upišu osnovnu školu je ne završavaju, i u Srbiji je gotovo 50 posto odraslog stanovništva koje ima osnovnu školu ili samo nekoliko razreda, a svi pokazatelji govore o čvrstoj vezi između obrazovanja i stepena siromaštva. Zato je značajno da svako dete i upiše i završi školu. Ono što je drugačije uređeno ovim zakonom je da roditelj, kao neko ko najbolje poznaje svoje dete, ima pravo da bira školu. Međutim, jedna od predrasuda je da se gase specijalne škole. One se ne gase, one se razvijaju, one upisuju i decu koja su nekada proglašavana decom koja nisu za obrazovanje, a pored toga razvijaju resursne centre i prerastaju u resursnu podršku redovnim školama. Drugačije je i to što imamo jasnu regulativu i mehanizme, a na nama je da ih stavimo u aktivnu ulogu i biće onoliko aktivni koliko ih mi budemo koristili i međusobno timski sarađivali“, rekla je prosvetna savetnica iz Školske uprave Novi Sad.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *