Iako su mnoge saobraćajnice u opštini Bečej u veoma lošem stanju, zbog nedostatka novca ni ove godine nije bilo asfaltiranja puteva, a do 8. oktobra čak ni krpljenja udarnih rupa, mada je taj posao bio najavljen za leto. Iz nadležnog javnog preduzeća, Direkcije za izgradnju, rekli su da je posao krpljenja udarnih rupa kasnio zbog ponovljene procedure za izbor izvođača radova. U postupku javne nabavke posao je dobilo akcionarsko društvo Vojvodinaput – Bačkaput u restrukturiranju iz Novog Sada, koja krpljenje rupa na teritoriji opštine treba da završi u roku od 30 dana ukoliko vremenski uslovi to budu dozvoljavali. Ugovorena vrednost radova je 6.787.160 dinara (sa PDV-om) – 600 tona asfalta i radovi.
Direktor Direkcije za izgradnju Goran Matić je rekao da će se najpre krpiti rupe na putevima na teritoriji prve mesne zajednice, a potom na tzv. sojarskom putu u saradnji sa Sojaproteinom. S tom firmom je, prema Matićevim rečima, postignut dogovor po kom će ona obezbediti materijal (rizlu) za popunjavanje rupa.
Komgrad ipak nije tužen Što se tiče postupka javne nabavke za izbor izvođača radova za krpljenje rupa na saobraćajnicama u opštini koja je raspisana početkom jula, zbog žalbe jednog od ponuđača, firme Komgrad iz Subotice (ta firma je bila angažovana za zimsko održavanje puteva u Bečeju prošle godine), republička Komisija za zaštitu prava je poništila postupak javne nabavke i naložila da se sprovede novi. Početkom avgusta, kada je ova informacija saopštena na konferenciji za novinare, direktor Direkcije za izgradnju Goran Matić je rekao da će Direkcija da tuži Komgrad, jer on nije poštovao odredbe ugovora za zimsko održavanja puteva u Bečeju. Upitan da li je Direkcija podnela tužbu i u kojoj fazi se nalazi taj spor, Matić je odgovorio: „Advokat koji zastupa Direkciju za izgradnju je u stalnom kontaktu sa advokatima firme Komgrad. Trenutno je to u fazi dogovora, ali ne bih unapred govorio o tome da li je postignut dogovor vansudskim poravnanjem ili o izmirenju dodatnih troškova koji su nastali u našoj opštini.“ |
„Pored toga, sa kompanijom ’Viktorija grup’ samo postigli dogovor o izradi projekta rekonstrukcije sojarskog puta. Izradu projekta će finansirati ’Viktorija grup’, a na nama je da za sledeću godinu pokušamo da obezbedimo sredstva za realizaciju tog projekta“, rekao je Matić. Njemu je postavljeno i pitanje da li je ostvareno obećanje s početka godine da će se u ulicama u kojima ne postoji asfalt, nasipati strugani asfalt kao podloga za asfaltiranje u narednom, nedefinisanom periodu. „Za te namene je bilo predviđeno 400.000 dinara i sa ovim sredstvima je trebalo da se otkupi strugani asfalt sa Petrovoselskog puta. Sa JP Putevi Srbije imamo korektnu saradnju i ta cena je bila faktički cena samo za PDV koji bi oni platili za strugani asfalt, međutim, Petrovoselski put nije rađen ove godine, a verovatno se neće ni raditi. Prema informacijama kojima raspolažem, projekat za preostalih oko 2 kilometra puta je pri kraju izrade i taj posao je pri vrhu prioriteta Puteva Srbije za narednu građevinsku sezonu. Mi smo taj strugani asfalt hteli da otkupimo i da ga naspemo u ulice koje nisu asfaltirane i gde je to zaista potrebno“, odgovorio je Matić.
LJ.M.
Kakva je firma Vojvodinaput-Bačkaput? Firma Vojvodinaput – Bačkaput u restrukturiranju je gubitaš, koji je 2012. godine imao gubitak u iznosu 2.957.915.000 dinara. U to vreme broj zaposlenih je bio 298. U maju ove godine je Skupština firme donela odluku da će gubitak biti pokriven „kada se steknu uslovi“. R.M. |