Za učešće u pilot projektu „Interdisciplinarni pristup u planiranju i realizaciji sadržaja u prvom razredu osnovne škole“ odabrano je 15 škola sa područja Školske uprave Novi Sad, među kojima je i OŠ „Sever Đurkić“ iz Bečeja.
Prema rečima Brankice Tapavice direktorice škole, nastavni program za prvi razred će ostati isti, ali će se realizovati na nov način koji podrazumeva povezivanje gradiva iz svih predmeta, kao i istovremenu obradu sličnih tematskih celina iz pojedinih predmeta.
„Polazna tačka će biti predmet Svet oko nas i u skladu sa njegovim sadržajem će se paralelno i istovremeno obrađivati slični sadržaji iz svih ostalih predmeta i međusobno povezivati. Na testiranjima je utvrđeno da deca uopšte ne povezuju znanje iz jednog predmeta sa drugim predmetom. Ovaj problem je prisutan i u nižim i u višim razredima. Recimo, u višim razredima učenici iz matematike nauče da rade jednačinu sa x i y, a kada tu istu jednačinu u fizici upotrebimo sa drugim oznakama, oni svoje znanje iz matematike ne primenjuju i ne shvataju da se radi o istoj stvari. Ili se desi da u fizici treba da koristimo proporcije, a iz matematike tu oblast obrađujemo tek u drugom polugodištu, zato je potrebno da se bliski sadržaji iz svih predmeta rade istovremeno. Deca su puna informacija, ali nivo primene znanja nije na odgovarajućem nivou i bilo je potrebno uraditi neke promene u metodici rada. Mislim da će se ovim programom postići da deca bolje pamte i da nauče da koriste stečeno znanje“, rekla je Tapavica.
Ona je rekla da je Školska uprava odredila školu „Sever Đurkić“ za realizaciju ovog projekta u Bečeju od sledeće školske godine, a pre desetak dana je održana prva obuka članova tima koji čine učiteljice u četvrtim razredima i stručna saradnica u školi.
Školski tim će do 15. aprila napraviti godišnji plan o primeni novog sistema rada, a sledeće školske godine će učenici prvog razreda u ovoj školi i na srpskom i na mađarskom nastavnom jeziku raditi po novim metodama. Tokom i na kraju školske godine će se obaviti i testiranje učenika kako bi se videli efekti ovog projekta. Nakon toga ovaj način rada će se postepeno uvoditi u sve razrede u školi „Sever Đurkić“.
LJ.M.