Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Vodosnabdevanje tokom i nakon vanredne situacije: Manji računi za stanovnike u višespratnicama

Vodosnabdevanje tokom i nakon vanredne situacije: Manji računi za stanovnike u višespratnicamatrg_fontane

Tokom vanredne situacije u opštini Bečej vodosnabdevanje je bilo dodatno otežano zbog havarija i kvarova koje su bile posledica niskih temperatura. I nije samo to problem, već i nepovezane bušotine, a zbog toga je slab pritisak tokom dana, osim na nekoliko sati u nekoliko intervala, kada Vodokanal uspe da obezbedi prihvatljiv pritisak vode, pre svega u prizemnim objektima. Predstavnici opštine su obavešteni o tome da je pritisak nezadovoljavajući, jer od tri izbušene bunarske bušotine tokom jeseni 2011. privremeno je povezana samo jedna, jer novac za ovaj posao nije obezbeđen. Doduše, Vodokanal je konkurisao kod Fonda za kapitalna ulaganja Vojvodine (potrebno je oko 7,5-8 miliona dinara) za potrebe povezivanja bušotina, ali za sada nema vesti o tome da li će taj novac i dobiti.

Što se tiče „običnih“ kvarova, koji su „proizvod“ veoma niskih temperatura u prethodnom periodu, Vodokanal je u toku vanredne situacije, od 4. do 23. februara, intervenisao više puta zbog havarija – „pucanja“ cevi i spojeva na vodovodnoj i hidrantskoj mreži i zbog zamene vodomera, oštećenih smrzavanjem: na teritoriji opštine Bečej bilo je tri „pucanja“ hidrantskih cevi, isto se desilo 19 puta s vodovodnim cevima, a 17 puta je intervenisano zbog smrznutih vodomera.
Kvarovi, očigledno, i dalje postoje, jer je u Bečeju povećana noćna potrošnja vode u fabrici vode (sada je oko 60 l/s, a tokom tih dana kada su bile aktuelne havarije u Maxiju, PTT-u i Koling-u, potrošnja je bila 50-56 l/s), a to znači da voda negde još uvek curi. Trenutna proizvodnja vode je na nivou od 81-82 l/s i to je nedovoljno, te je Vodokanal prinuđen da smanji pritisak vode. Vodosnabdevanje je standardno od 5 do 8, od 14 do 16 i od 19 do 22. Međutim, pritisak je i u tim intervalima slab u zgradama od trećeg sprata naviše, pa su građani nezadovoljni. Zato su nadležni u Vodokanalu doneli odluku da se zbog distribucije vode pod smanjenim pritiskom i nedostatka vode na više časova, koje je uzrokovalo poteškoće u normalnom funkcionisanju domaćinstava i nemogućnost korišćenja vode u periodu niže tarife električne energije, februarski računi za vodu za stambene zgrade sa tri i više spratova umanje na sledeći način: paušalni obračun – 5m3 po osobi umesto 8m3, odnosno obračun na osnovu očitavanja vodomera umanjenje za 25%.
Iz Vodokanala i dalje apeluju na građane i na pravna lica da obilaze svoje objekte, pogotovo one delove koji se ne greju, kao i napuštene i privremeno prazne kuće, lokale, skladišta, te ukoliko uoče povećanu potrošnju na vodomerima, ili vodu koja dopire iz zemljišta, koja curi ili izvire, da se odmah jave dežurnoj službi Vodokanala na brojeve telefona: 021/6912-930, 021/6912-931, 021/6912-588, ili na broj telefona kol centra opštine: 08000-021-100.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *