Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Ekonomsko-trgovinska škola: Sajam virtuelnih preduzeca

Ekonomsko-trgovinska škola: Sajam virtuelnih preduzeca04becejci-van-konkurencije

Becej je 20. i 21. maja bio Srbija u malom, jer se na IV Nacionalnom sajmu virtuelnih preduzeca „Becej 2011“ u hali OSC-a „Mladost“ okupilo više stotina srednjoškolaca i njihovih nastavnika iz 32 grada.

Organizator i domacin sajma je bila Ekonomsko-trgovinska škola kao pobednik III Nacionalnog sajma virtuelnih preduzeca održanom u Paracinu 2009. godine, u saradnji sa opštinom Becej, a pokrovitelji sajma su bili Ministarstvo prosvete i nauke, Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, agencija KulturKontakt iz Austrije i organizacija za medunarodnu tehnicku saradnju GIZ iz Nemacke.
Svecanom otvaranju sajma prisustvovali su predstavnici austrijskog KulturKontakta, lokalne samouprave, sponzorskih privrednih društava i organizacija, obrazovnih i drugih ustanova.
Inicijativa za organizovanje sajma virtuelnih preduzeca u Srbiji potice od projekta ECO NET, austrijske inicijative za promovisanje metode virtuelnih preduzeca. Rec je o modernoj nastavnoj metodi koja predstavlja model realnog preduzeca koja ucenicima omogucava da se kroz simulaciju tokova u preduzecu upoznaju privredne procese. Sajam takmicarskog karaktera predstavlja završnu fazu programa, gde ucenici kroz sajamski nastup i medusobno poslovanje, preko virtuelne banke sa sedištem u Užicu i servisnog centra u Somboru, preko kojeg se virtuelna preduzeca osnivaju i registruju, primenjuju prakticne veštine i znanja stecena u okviru strucnih predmeta.
Ucenici su na sajmu u Beceju prezentovali razna privredna društva za promet, od sportske opreme, hrane, kozmetike, garderobe, kancelarijskog materijala, racunarske opreme, do gradevinskog materijala, ali i osiguravajuca društva.
Na osnovu ocene petoclanog žirija, ovogodišnji pobednik sajma virtuelnih preduzeca je ucenicko preduzece „Diamond“ d.o.o. za spoljnu i unutrašnju trgovinu na veliko kozmetickim preparatima iz Bora, koje je od 300 mogucih osvojilo 291 bod, drugo mesto je zauzelo preduzece „Fadex“ iz Zajecara, a treceplasirana je firma „Juiceland“ iz Paracina, dok su se ucenici Ekonomsko-trgovinske škole iz Beceja kao domacini na sajmu predstavili van konkurencije, sa virtuelnim akcionarskim društvom za osiguranje „Gold“.
„Veoma sam zadovoljna ukupnim efektom koji je sajam virtuelnih preduzeca ostvario i uspehom koji je doživeo. Bilo je mnogo posetilaca, samim tim mislim da je Ekonomsko-trgovinska škola doprinela i popularizaciji Beceja kao turisticke destinacije u Srbiji, jer je ovde bilo 34 ekipe iz 32 grada. Oko 16 škola sa jednim ili dva autobusa ucenika je došlo da poseti sajam. Ucenici se nisu zadržali samo na sajmu što traje možda sat-dva vremena, vec su iskoristili priliku i da obidu Becej, prvenstveno centar grada, Tisu, Šlajz, dvorac Fantast. To su neke lokacije na kojima su se daci iz srednje Srbije zadržali i mislim da je to bio pun pogodak, a mnogi od njih su rekli da ce organizovati ekskurzije tako da im Becej bude jedna od destinacija. Sa druge strane, oko 150 ljudi je prenocilo u Beceju, pa su i ugostitelji i trgovci, pretpostavljam, bili zadovoljni, a sve je to efekat sajma. Posebno smo zahvalni sportskom centru koji je profesionalno odradio posao i sve svoje kapacitete nam stavio na raspolaganje. Naglasila bih i da je sve oko sportskog centra i u hali bilo izuzetno uredno, o tome su se brinula i naša deca, a i nastavnici, a moram izraziti i zahvalnost svim medijima koji su maksimalno ispratili ovu manifestaciju, kao i sponzorima koji su je podržali“, iznela je svoje prve utiske po završetku sajma Gordana Kovacev, direktorica Ekonomsko-trgovinske škole.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *