Izgradnja kružnog toka na ulazu u Bečej iz pravca Novog Bečeja i Novog Sada započeta je sredinom juna i trebala bi biti završena početkom novembra, saopštili su prilikom obilaska radova, 23. septembra, predsednik opštine Bečej Vuk Radojević i Vladimir Marković, koji obavlja nadzor radova u JP „Putevi Srbije“.
Vrednost investicije je oko 40 miliona dinara, u kojoj većim delom, sa 35 miliona dinara učestvuje JP „Putevi Srbije“, a opština Bečej sa oko 4,5 miliona dinara.
„Realizacijom ovog značajnog projekta ćemo, umesto jedne crne saobraćajne tačke, imati daleko bezbedniji i rasterećeniji saobraćaj u ovom delu Bečeja. Kružni tok je izuzetno značajan za saobraćajnu komunikaciju na teritoriji opštine i uveren sam da će se rezultati vrlo brzo osetiti nakon završetka investicije koja je plod dobre saradnje između opštine i JP ’Putevi Srbije’“, rekao je Radojević.
Udeo lokalne samouprave je u finansiranju postavljanja javne rasvete, ozelenjavanju i održavanju javne površine oko kružne raskrsnice.
„Finansijski deo koji se odnosi na opštinu Bečej tiče se javne rasvete za koju je sprovedena javna nabavka i početak i završetak postavljanja javne rasvete će biti u korelaciji sa građevinskim radovima na kružnom toku“, rekao je Radojević.
Vladimir Marković iz JP „Putevi Srbije“ je istakao da se projekat radi preko pojačanog održavanja državnih puteva prvog i drugog reda i da će prilaz Bečeju biti usklađen sa savremenim saobraćajnim zahtevima i potrebama, a to će doprineti većoj bezbednosti učesnika u saobraćaju.
Projekat kružnog toka je izradila projektantska kuća „Via inženjering“, radovi su u postupku javne nabavke dodeljeni firmama „Jugokop-Podrinje“ iz Šapca i „Vojvodinaput – Bačkaput“ koje za 89 radnih dana treba da okončaju izgradnju kružne raskrsnice.
„Tehničku dokumentaciju za ovaj projekat overilo je Ministarstvo saobraćaja, infrastrukture i građevinarstva, koje je dalo i saglasnost za privremeni režim saobraćaja dok se radovi izvode. Prema dosadašnjoj dinamici radova očekujemo da će posao biti završeni u predviđenom roku“, rekao je Marković.
Predsednik opštine je istakao da je reč o mnogo većoj površini u odnosu na kružne tokove u drugim opštinama u okruženju, a predstavnik „Puteva Srbije“ je dodao da je na raskrsnici urađen sloj od oko 4 metra i da je nasuto oko 3.000 kubika peska, dva sloja drobljenog kamenog materijala, dok će u završnoj konstrukciji biti dva noseća sloja i završni habajući sloj asfalta.
Projektom nije obuhvaćena izgradnja pešačke i biciklističke staze, ali su, prema rečima predsednika opštine, u toku pregovori sa JP „Putevi Srbije“ i projektantom da se napravi dodatak projekta za izgradnju biciklističke i pešačke staze. Kako je rekao Radojević, lokalna samouprava je spremna da bude investitor tog dela projekta.
Predsednik opštine je najavio još jednu, dugo očekivanu investiciju, rekavši da bi u saradnji sa JP „Putevi Srbije“ krajem oktobra trebala da počne rekonstrukcija Sojarskog puta čija je projektna vrednost oko 100 miliona dinara.
„Krajem oktobra možemo očekivati početak radova u industrijskoj zoni, na Sojarskom putu, gde bi takođe bila primenjena najsavremenija tehnologija, i uzorci asfalta sa ovog puta su poslati u nemačku laboratoriju odakle očekujemo rezultate. Po prvobitnom projektu, kojim su predviđene klasične metode, bilo bi potrebno gotovo milion i po evra za tu deonicu, a primenom nove tehnologije troškovi bi bili gotovo dvostruko manji. Radila bi se kompletna rekonstrukcija tog puta, od Srbobranskog puta do fabrike ’Bečejka’, a u okviru ove investicije bilo bi obuhvaćeno i proširenje puta prema ’Sojaproteinu’, koji bi snosio i deo troškova. U pitanju je ogromna investicija, oko 100 miliona dinara, koju će u potpunosti finansirati JP ’Putevi Srbije’ i to je nešto što bi moglo da se uradi do kraja ove godine“, rekao je Radojević.
O tome u čijoj je nadležnosti Sojarski put, naime, opština je zatražila da taj put bude u nadležnosti republike, Radojević je rekao: „Opština Bečej nije imala tehničku regulaciju saobraćaja do 2013 godine. Mi smo naručili izradu tehničke regulacije saobraćaja i ona je urađena tokom 2013. godine, a tokom 2014. godine je dobijena saglasnost od nadležnog ministarstva i ta deonica puta je sada u ingerenciji republike i u nadležnosti ’Puteva Srbije’. Upravo ta tehnička regulacija saobraćaja kojom je Sojarski put prebačen u nadležnost ’Puteva Srbije’, je omogućila da to preduzeće ima pravni osnov da investira i da rekonstruiše tu deonicu. Opština Bečej je sada naručila i tehničku regulaciju saobraćaja u svim naseljenim mestima“.
Da li će Petrovoselski put biti rekonstruisan?
Završetak rekonstrukcije regionalnog puta između Bečeja i Bačkog Petrovog Sela – oko dva kilometra – je najavljen krajem 2012. godine kao „plod dobre saradnje i komunikacije“ lokalne samouprave sa JP „Putevi Srbije“.
O tome kada će biti završena rekonstrukcija preostala dva kilometra puta, predsednik opštine Vuk Radojević je rekao i da je o tome razgovarano sa predstavnicima „Puteva Srbije“ na sastanku 22. septembra, ali nije dao precizan odgovor: „Treba napomenuti da je projektna vrednost za rekonstrukciju ta dva kilometra oko 150 miliona dinara, što je izuzetna cifra za samo dva kilometra, a to nam govori da je ta deonica veoma loša. Zajedno sa predstavnicima ’Puteva Srbije’ smo zaključili da je prethodna rekonstrukcija na tom delu puta loše urađena i stanje koje imamo je posledica toga. U planu je da se na tom delu primeni nova tehnologija koja bi značajno doprinela pojeftinjenju rekonstrukcije, a koja se bazira na recikliranju postojećeg asfalta. Uzorci asfalta sa te deonice su poslati u laboratoriju u Nemačku i sada čekamo rezultate. Ukoliko ne bude finansijskih mogućnosti da se preostala dva kilometra Petrovoselskog puta urade do kraja ove godine, insistirali bismo da se to uvrsti u plan poslovanja ’Puteva Srbije’ za 2016. godinu i da se sa prvim lepim danima u narednoj godini taj posao završi“.
Lj.M.