Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Načini podizanja penzija: Ovlašćenje bliske osobe ili dostava

Načini podizanja penzija: Ovlašćenje bliske osobe ili dostavatrg_fontane

Iz lokalne samouprave Bečej saopšteno je danas da veliki broj penzionera poziva opštinski kol centar u vezi sa informacijama o podizanju penzija.

U toku jučerašnjeg dana ispred banaka, kao što je banka u Zelenoj ulici, bio je popriličan red.

Bečejski mozaik online je 24. marta objavio tekst o način u podizanja penzija: https://becejski-mozaik.co.rs/vesti/12157-isplata-penzija-novac-uz-posebna-ovlascenja-ili-putem-dostave.

Penzioneri od 24. marta primaju penzije, na sledeće načine:

– oni koji prethodno nisu ovlastili nikoga za podizanje penzija, mogu to da urade posebnim ovlašćenjem za osobu koja će u njihovo ime i za njihov račun, uz posedovanje svoje i njihove lične karte, podići unapred definisan iznos penzije;

– izdavanje ovlašćenja mora se obaviti beskontaktno – da se održi distanca od dva metara;

– primer ovlašćenja izdala je Narodna banka Srbije, ali se može sastaviti i u slobodnoj formi, uz obavezno navođenje ličnih podataka penzionera i osobe koja se ovlašćuje, broj tekućeg računa, naziv banke i iznos koji se isplaćuje (brojem i slovima). Ovlašćenje mora biti potpisano kako bi bilo prihvaćeno;

– svi penzioneri koji ne ovlaste drugo lice za podizanje penzije, treba da pozovu kontakt telefon banke u kojoj imaju otvoren tekući račun i da navedu adresu i iznos koji žele da im se dostavi, a Pošta Srbije će im po hitnoj proceduri uručiti penzije;

– banke bi trebalo i da same kontaktiraju korisnike putem kontakt centra ili SMS-om od 24. marta, kako bi penzioneri što ranije znali na koji način će se isplata realizovati;

– detaljnu instrukciju za postupanje banaka prilikom isplate penzija izdala je Narodna banka Srbije;

– sve troškove dostave snosiće Republika Srbija, tako da penzioneri neće imati dodatne izdatke, saopštila je Vlada Srbije.

Kol centar za pritužbe na rad banaka u vezi sa isplatom penzija

Svi građani koji imaju problema sa radom banaka u vezi sa isplatom penzija, mogu pisati na adresu [email protected], odnosno na kontakt telefon 011/7350 560.

Upozorenje građanima da ne šalju lične podatke SMS-om

Ministarstvo unutrašnjih poslova uputilo je poziv građanima, koji su dobili SMS poruke u vezi sa isplatama penzija u kojima se od njih, kao klijenta banke, traže lični podaci i bankarski podaci, da to prijave Odeljenju za suzbijanje viokotehnološkog kriminala na i-mejl adresu [email protected] ili preko Udruženja banaka Republike Srbije.

Odeljenje za suzbijanje visokotehnološkog kriminala Ministarstva unutrašnjih poslova, po nalogu Posebnog tužilaštva za visokotehnološki kriminal Višeg javnog tužilaštva u Beogradu, preduzelo je sve mere i radnje u cilju otkrivanja počinilaca ovih krivičnih dela.

„U poslednjih nekoliko dana jedan broj građana dobio je lažne SMS poruke u vezi sa isplatom penzija u kojima se od njih traži da dostave lične podatke, jedinstveni matični broj građana, broj žiro-računa u banci, PIN kod i druge slične podatke. Ministarstvo unutrašnjih poslova i Posebno tužilaštvo za visokotehnološki kriminal upozoravaju javnost na to da je reč o prevari i apeluju na građane da sa povećanom pažnjom čuvaju svoje lične i poslovne podatke, kako bi se sačuvali od mogućih prevara“, saopštilo je MUP.

Udruženje banaka Srbije, kao i poslovne banke u Republici Srbiji, obavestili su klijente da će ih u kontekstu isplate penzija kontaktirati, što može da podrazumeva i komunikaciju putem SMS poruka, ali da u toj komunikaciji banke nikada neće tražiti lične i bankarske podatke.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *