Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Planovi novog direktora Komunalca: Raditi ono zbog čega smo osnovani

Planovi novog direktora Komunalca: Raditi ono zbog čega smo osnovanitrg_fontane

U Javnom preduzeću Komunalac 17. oktobra direktoricu Eržebet Feher (SVM) zamenio je njen doskora stranački kolega, a sada član civilne organizacije „Za Bečej-Óbecséért“ (isključeni članovi SVM-a) Norbert Kovač iz Bačkog Petrovog Sela. Kovač je na direktorsku funkciju imenovan 9. oktobra na sednici Skupštine opštine na kojoj je Feher razrešena funkcije jer joj je istekao četvorogodišnji mandat. Kovač je diplomirani mašinski inženjer.

O stanju u Komunalcu i o planovima novi direktor kaže da će se ovo preduzeće ubuduće koncentrisati na delatnosti zbog čega je osnovano, a to su čišćenje grada, zelenilo, pogrebna služba i pijaca.
– Te četiri delatnosti, od kojih imamo stalni izvor prihoda i od kojih firma živi sa svih svojih 70 – 80 radnika, će biti prioritet. Preduzeće moramo i modernizovati, uvesti savremenu informaciono-poslovnu tehnologiju, jer sam zatekao stanje da prave informacije koje utiču na finansijsko i celokupno poslovanje, odnosno knjigovodstveni poslovi, nisu ažurirani. Nisu radnici u pitanju, jer oni obavljaju svoje poslove korektno, već poslovanje preduzeća nije bilo unapređivano više od 10 godina – rekao je Kovač.
Novi direktor komunalnog preduzeća objasnio je da će se napraviti analiza rada svakog radnog sektora, te da planira da zajedno sa zaposlenima stvori tim koji će da upravlja preduzećem.
– Svaki sektor ima svog poslovođu koji te poslove rade već duži niz godina, i od njih očekujem da me informišu o tome gde, šta i kako treba i može, i da na osnovu tih podataka zajednički napravimo koncepciju rada preduzeća za naredni period, jer nedostaje mnogo stvari. Recimo, što se zelenila tiče, dve godine nije ništa zasađeno u centru grada. Ne smatram da je poslovođa ili bilo koji drugi radnik kriv za to, nego je organizacija rada i funkcionisanje u prošlom periodu bilo fokusirano na nešto drugo, a ne na opšte delatnosti zbog kojih je Komunalac osnovan.
Problem u Komunalcu su, kaže direktor, i veliki dugovi:
– Nisam očekivao tolika dugovanja, s obzirom na to da sam kao odbornik imao uvid u program poslovanja Komunalca za 2011. godinu i zaključio sam da ima oko 4 miliona dinara duga. Stiže jesen i zima kada nam nije sezona i kada ćemo imati manji priliv para, pa za ova dva meseca nećemo uspeti da pokrijemo neke stare dugove i to će uticati na završni račun. Dug koji sam preuzeo sa 30. septembrom je oko 5.180.000 dinara. To su računi koji nisu plaćeni prema dobavljačima. Sada se radi presek stanja do 17. oktobra, tačno na datum kada sam ja preuzeo funkciju, da se zna koliko smo dužni dobavljačima i koliko su dužni naši kupci prema nama, da vidimo kakav je bilans i na osnovu toga da napravim koncepciju otplaćivanja dugova. Neću da ulazim u detalje, ali primera radi, računi za grejanje na gas od prošle godine nisu plaćeni. Bilo bi korektno da je to rešeno pre nego što je novi direktor preuzeo funkciju. Ima još dosta toga, čak i banalnih stvari. Sa druge strane postoje i potraživanja, recimo postoji dug Potisja za naša vozila koja koristi. To se mora rešiti do kraja ove godine. Još ne znam ko će učestvovati u pregovorima, ali smatram da treba imati korektan odnos da bi nastavili sa radom. Moje subjektivno mišljenje je da se u Komunalcu fokusiralo previše na jedan sektor, na Park prirode Biserno ostrvo, a ostali sektori su bili amortizovani. Park prirode jeste važan, ali Komunalac nema dovoljno prihoda da bi iz sopstvenih izvora mogao nešto investirati da bi se to i razvijalo. Međutim, ta delatnost je pridodata Komunalcu, a građani Bečeja očekuju da njihov grad i centar bude prepoznatljiv kao što je nekad bio. Sada je pitanje i kako to uraditi kada je proizvodnja u Komunalcu prestala? Rasadnik nije u funkciji, staklenici su u haosu i tamo nema grejanja, zaposleni se u nekim delovima preduzeća greju na struju, a znamo koliko to košta, imamo samo jedno dostavno vozilo, što znači da u toku dana samo na jedno mesto radnici mogu da izađu da rade. Ili, primera radi, komercijalista koji se bavi nabavkom, logistikom, i koji ubuduće treba da radi sa prodavnicama cveća na malo, pogrebnom službom, i da sinhronizuje njihov rad, da kontroliše prodaju i nabavku, nema izlaz za telefon, a u nabavku ide svojim vozilom. Zatim poslovođe voze svoja vozila na terenu, razvoze radnike itd. Razumem da se ne može sve promeniti preko noći, ali sa jednim timom koji zna šta se ovde dešava, kako se radi, gde i šta treba promeniti da bi bolje funkcionisalo, želim da radim na koncepciji unapređivanja poslovanja Komunalca. Ovo preduzeće do sada nije imalo svoju viziju, a u poslovnom svetu postoji izreka „Vizija bez akcije je samo san, a akcija bez vizije je noćna mora“, i zato ćemo se fokusirati na viziju preduzeća, napravićemo dugoročne i kratkoročne ciljeve, ali pre toga moramo sve sektore analizirati i napraviti šemu poslovanja.
Upitan da li planira da napravi i novu sistematizaciju radnih mesta u Komunalcu, Norbert Kovač je odgovorio:
– Definitivno planiram, međutim, trebaće mi mesec-dva da se sve kockice slože i da sve sklopim u celinu. Onda ćemo to uraditi na sastancima, jer odluke po tom pitanju ne bih sam donosio, nego u saradnji sa poslovođama. Novu sistematizaciju ćemo imati najranije od 1. januara, za sada neka sve ide kao i do sada i onda ćemo videti šta treba menjati.
Prethodnih nedelja je objavljena prilično skandalozna informacija da je bivša direktorka Komunalca Eržebet Feher zaposlila svog sina Kalmana Fehera u ovom javnom preduzeću na neodređeno vreme i na (nepostojeće) radno mesto vozača cisterne. Upitan da li će bivša direktorka i njen sin i dalje biti zaposleni u Komunalcu, Norbert Kovač je odgovorio:
– Njen sin, Kalman Feher će ostati, jer je primljen u radni odnos na neodređeno vreme. Kada napravimo drugu sistematizaciju, videćemo šta Kalman zna, koja je njegova stručna sprema, koju školu je završio, da li stvarno može da vozi traktor ili da radi na nekom drugom poslu. On je dodeljen u sektor Zelenilo i radiće poslove na koje ga rasporedi rukovodilac sektora koji ima svoju koncepciju rada. Što se tiče direktorice, njoj je istekao mandat i po mom saznanju ona je bila angažovana po ugovoru, dakle nije bila u stalnom radnom odnosu u Komunalcu. Ona se najviše bavila Parkom prirode, u detalje na koji način se upravljalo Bisernim ostrvom niko nije upućen, jedino ona. Ima tu započetih projekata koje je ona potpisala i čekaju se sredstva da se realizuju, a neki su u fazi realizacije, ali nema sredstava. U okviru ove firme ona zna najviše o Parku prirode, ali svakako da će neko preuzeti taj deo posla.
Na direktno pitanje da li će Eržebet Feher da ostane u Komunalcu ili ne da radi poslove u vezi sa Parkom prirode Biserno ostrvo, Kovač je odgovorio:
– Za sada ne.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *