Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Štab za vanredne situacije: Mere za ugostitelje, frizerske salone, teretane…

Štab za vanredne situacije: Mere za ugostitelje, frizerske salone, teretane…trg_fontane

Štab za vanredne situacije opštine Bečej danas, 28. jula, doneo je nove mere u cilju prevencije, sprečavanja širenja i smanjenja rizika zarazne bolesti Covid-19.

Naloženo je ugostiteljskim objektima, objektima za priređivanje igara na sreću i igara za zabavu (restorani, kafići, barovi, picerije i ostali ugostiteljski objekti, kladionice, igraonice…), kao i objektima koji pružaju usluge ishrane i pića (kiosci sa gril i brzom hranom, pekare) na teritoriji opštine Bečej da raspored sedenja unutar objekta i u baštama objekata organizuju tako da za jednim stolom mogu da sede najviše dve osobe, da udaljenost između stolova bude najmanje dva metra uz poštovanje propisanih mera prevencije zaštite od zarazne bolesti.

Štab je naložio JP Vodokanal da počev od danas, 28. jula, poveća proizvodnju i raspodeli sredstva za dezinfekciju OXYLOR-rastvor javnim ustanovama i preduzećima, kao i građanima koji nisu u mogućnosti da nabave sredstvo za dezinfekciju, u skladu sa raspoloživim kapacitetima i prioritetima.

Nova mera Štaba za vanredne situacije opštine Bečej je i pojačano dezinfekcija svih zajedničkih prostorija u stambenim zgradama na teritoriji opštine. Za sprovođenje te mere obavezuju se upravnici stambenih zajednica.

Teretane i fitnes klubovi na vidnom mestu moraju da istaknu pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga klubova, kao i Pravilnik o ponašanju zaposlenih i korisnika fitnes klubova i bezbednoj upotrebi opreme i rekvizita Saveza za rekreaciju i fitnes; na ulazu u klubove mora biti instalirana dezo-barijera; prilikom otvaranja i zatvaranja kluba, odnosno na početku i kraju radnog dana, potrebno je dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati radne površine, opremu, sprave i druge rekvizite za vežbanje, kao i pod kluba, a u toku radnog dana potrebno je često provetravati sve prostorije; prilikom svakog ulaska zaposlenih, odnosno ulaska korisnika nalaže se dezinfekcija ruku preparatom na bazi 70% alkohola; svi zaposleni moraju nositi zaštitnu masku i zaštitne rukavice tokom radnog vremena; korisnici usluga moraju koristiti sopstvene peškire i druga sredstva lične higijene; korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga kluba; korišćenje zajedničkih, pomoćnih prostorija, kao što su kafe kuhinje, svlačionice, tuš kabine itd. moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog korišćenja dezinfikuju te prostorije; raspored opreme, sprava i drugih rekvizita za vežbanje, odnosno organizacija vežbanja mora biti takva da u svakom momentu između vežbača bude fizička udaljenost od najmanje 2 metra, odnosno 10 metara kvadratnih po vežbaču; oprema, sprave i rekviziti za vežbanje se moraju dezinfikovati nakon svake upotrebe.

U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti Covid-19 (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) odgovorno lice kluba dužno je da, bez odlaganja, udalji zaposlenog iz prostorija kluba sa preporukom da se odmah javi Domu zdravlja – Covid ambulanti. Ista je preporuka i u slučaju da neko od korisnika usluga ima simptome zarazne bolesti Covid-19.

Kozmetički i frizerski saloni sa teritorije opštine Bečej potrebno je da na vidnom mestu istaknu pravila ponašanja za zaposlene i korisnike usluga (nošenje zaštitne opreme, fizička distanca, obavezna dezinfekcija ruku prilikom ulaska u salon, obavezna dezinfekcija obuće pri ulasku u salon); na ulazu u salon mora biti instalirana dezo-barijera (podmetač natopljen dezinfekcionim sredstvom – hlornim preparatima, preparatima na bazi alkohola sa minimalno 70% alkohola ili drugim dezinfekcionim sredstvom); prilikom otvaranja i zatvaranja salona potrebno je dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine, kao i pod salona. U toku radnog dana potrebno je često provetravati sve prostorije; prilikom svakog ulaska zaposlenih ili korisnika mora se obaviti dezinfekcija ruku preparatom na bazi od minimalno 70% alkohola; korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga salona; u salonu može boraviti ograničen broj korisnika, tako da razdaljina između dva korisnika bude minimum 2 metra (koristiti svaku drugu stolicu); prilikom rada sa korisnicima obavezno je nošenje zaštitne maske i rukavica; prilikom pružanja usluga higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih estetskih intervencija kojima se narušava integritet kože, odgovorna lica salona dužna su da obezbede da se te usluge pružaju pod uslovima i na način kojim se sprečava pojava i prenošenje bolesti, a ukoliko to nije moguće, da takve usluge ne pružaju; oprema i sredstva za rad, radne površine, naročito one koje se neposredno koriste na korisniku (češljevi, peškiri, makaze, kreveti, instrumenti u kozmetičkim salonima, itd) moraju biti dezinfikovani nakon svake upotrebe; po mogućstvu potrebno je koristiti jednokratnu papirnu ili plastičnu galanteriju, a ukoliko se koristi galanterija od tkanine (peškir, zaštitni ogrtači za korisnike i sl.) obavezno ih koristiti samo za jednog korisnika; otpadni materijal koji nastane u radu salona treba pokupiti i staviti u jednu kesu za đubre koju treba dobro zavezati, pa staviti u još jednu kesu i odložiti na za to predviđeno mesto; upotrebljene peškire i drugu tekstilnu galanteriju odložiti u posebno određenu kesu, te ih na kraju radnog dana oprati u mašini za veš na visokoj temperaturi; korišćenje zajedničkih, pomoćnih prostorija, kao što su kafe kuhinje, sobe za presvlačenje, tuš kabine, kupatila, WC moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog korišćenja izvrši dezinfekcija te prostorije; radne površine, stolice i stolovi koji se ne koriste često moraju se dezinfikovati minimum jednom u toku radnog dana; ceo prostor salona, sa svim pratećim prostorijama mora svakodnevno biti dezinfikovan nakon završetka rada salona.

U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti Covid-19 (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) odgovorno lice salona dužno je da, bez odlaganja, udalji zaposlenog iz prostorija kluba sa preporukom da se odmah javi Domu zdravlja – Covid ambulanti. Ista je preporuka i u slučaju da neko od korisnika usluga ima simptome zarazne bolesti Covid-19.

Sve mere iz zaključka Štaba za vanredne situacije opštine Bečej primenjuju se od danas, 28. jula, a traju dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti Covid-19 na teritoriji opštine Bečej.

Odeljenju za Urbanizam, građevinarstvo, komunalne poslove, saobraćaj i inspekcijski nadzor Opštinske uprave opštine Bečej nalaže se mera pojačanog nadzora nad primenom mera propisanih ovim zaključkom.

Štab za vanredne situacije opštine Bečej apeluje na građane da poštuju propisane mere zaštite i preporuke i da se ponašaju odgovorno i vode računa o svom zdravlju i zdravlju drugih.

Opštinski štab će nastaviti da prati razvoj epidemiološke situacije na području opštine Bečej, realizovaće mere Vlade Srbije i drugih organa i preduzimaće potrebne mere i aktivnosti radi suzbijanja, sprečavanja i gašenja epidemije Covid-19 na teritoriji opštine Bečej, navodi se u zaključcima Štaba za vanredne situacije.

B.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *