Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Sto dana rada predsednika opštine Dragana Tošića: Nova slika o Bečeju i vitalni projekti za život grada

Sto dana rada predsednika opštine Dragana Tošića: Nova slika o Bečeju i vitalni projekti za život gradatrg_fontane

Prošlo je nešto više od sto dana od izbora Dragana Tošića (izborna lista „Aleksandar Vučić – Srbija pobeđuje“) za predsednika opštine Bečej. Na tu funkciju izabran je tajnim glasanjem 2. jula umesto dotadašnjeg prvog čoveka opštine Vuka Radojevića, koji je otišao na mesto pokrajinskog sekretara za poljoprivredu.

Tokom 120 dana rada, spolja gledano, čini se da se nije mnogo toga dešavalo s obzirom na sezonu godišnjih odmora. Bilo je, međutim, brojnih aktivnosti kada je reč o lokalnoj samoupravi, pogotovo krajem avgusta, početkom septembra. Kako ocenjujete proteklih nešto više od stotinak dana?

– Od mog izbora na mesto predsednika opštine nastavili smo da radimo ono što smo radili u prethodnom periodu. Nije bilo teško i nepoznanica jer sam u prethodnom periodu bio pomoćnik tadašnjeg predsednika opštine i kompletan rad sam upoznao do detalja, tako da nije bilo praznog hoda i praktično su na pravi način nastavljeni radovi na projektima, a prema ranije utvrđenom planu započeta je realizacija nekih novih projekata.

Počeli su radovi na rekonstrukciji Pogače u predviđeno vreme, nakon okončanja dugotrajnog postupka javne nabavke, jer je jedan od ponuđača zatražio zaštitu prava.

– Radovi su počeli 15. septembra, tačno tada kada sam ih i najavio. Najavio sam i da će rekonstrukcija oko dva kilometra Petrovoselskog puta biti okončana za 90 dana, a posao je urađen za 60 dana. Neki su komentarisali da je to preambiciozno, ali se sada vidi da su to bile realne procene. Što se tiče trga, radovi su prilično odmakli, što se može videti. Da smo čekali proleće s početkom radova, kako su neki predlagali, rekonstrukcija bi se verovatno završila tek krajem sledeće godine. Mi želimo da rekonstrukcija trga bude okončana do leta 2017. godine.

Kakva je situacija sa projektom bečejske banje?

– Došlo je do zastoja iz više razloga. Prvo, poznato je kakva je situacija u regionu iz kojeg je zainteresovani investitor, a drugo, neusaglašenost nekih naših propisa i procedura stvorili su klupko koje treba da bude razmršeno. Očekujem da ćemo do kraja godine imati sastanak sa potencijalnim partnerom i da ćemo imati jasniju sliku o budućnosti ovog projekta.

Zanimljivo je, a različito u odnosu na neke druge sredine, da vi, kao predsednik opštine, retko koristite opštinski službeni automobil. Službeni automobil niste koristili ni tokom prethodnog mandata kada ste bili pomoćnik predsednika opštine.

– Ja se pre svega najbolje osećam u svom automobilu. Na posao dolazim privatnim automobilom, a službeni automobil koristim samo kada odlazim na sastanke u Novi Sad, Beograd i na dalje destinacije, kada u toku vožnje moram obavljati telefonske razgovore i kada mi je potreban vozač.

To je odlika nordijskih predsednika i nije svojstveno za ovo podneblje, ukoliko se u obzir ne uzme i predsednik Skupštine opštine Bečej, Nenad Tomašević koji, takođe ne koristi službeni automobil. Uveli ste još jednu novinu, a to je jedan od načina približavanja predsednika opštine građanima, „Dan otvorenih vrata“. Da li je to pokazalo rezultate koji potvrđuju opravdanost takve komunikacije?

– Mi smo u prethodnom periodu morali neke stvari da postavimo na svoje mesto da bismo mogli da radimo ovo što sada radimo. Došli smo u situaciju da smo likvidni i da možemo neke realne zahteve građana da sprovedemo u delo, odnosno da reagujemo na njihove zahteve na pravi način. U tim kontaktima sa građanima zaista ima svakakvih predloga od kojih su neki ostvarivi, a neki nisu. Ima realnih predloga, tipa da se u ritu završi izgradnja kanalizacije. Imamo projekat koji košta 3,5 miliona dinara zajedno sa projektom – koji radimo u Picoderu – za novi kolektor – i to će dovesti do toga da u ritu nikada više ne bude takvih poplava na kakve smo svi, nažalost, navikli, jer ljudi koji tamo žive kažu da od 1983. godine imaju probleme sa tim. Povodom toga pitao sam jednog građanina zašto taj problem nije nikada došao do nekog od predsednika opštine, direktora Vodokanala… On je odgovorio da je bilo pokušaja, ali mu se činilo da se to nikada neće rešiti, pa je samim tim i prestao da prijavljuje taj problem. Sada mu se čini da će se to završiti i da će se to odraditi na pravi način i zato je i došao kod mene. Mi ćemo tu kanalizaciju završiti sledeće godine.

Delom je rekonstruisana i ulična rasveta, završeno je asfaltiranje Zmaj Jovine ulice i još nekih ulica u kratkom vremenskom roku. Za sada se čini da je to urađeno kvalitetno. Šta se još planira uraditi kada je reč o asfaltiranju i proširenju javne rasvete, jer potrebe za tim svakako ima?

– Radili smo deo Zmaj Jovine ulice, a na proleće planiramo da radimo asfaltiranje cele ulice do ogledala. Što se tiče kvaliteta urađenog, tu pre svega mora biti kvalitetan projekat, potom dobar nadzor kako bi to bilo kvalitetno i urađeno. U toj ulici smo imali sve to, zato i jeste uređeno na pravi način. Nastavljamo asfaltiranje ulica i već sad radimo na projektima za sledeću godinu i pripremamo projekte za naredne tri do četiri godine. Biće obuhvaćena javna rasveta, asfaltiranje, presvlačenja određenih deonica puta, a prvi put radimo i ozbiljne projekte za sve opštinske objekte. To su projekti energetske efikasnosti.

To je u našoj zemlji aktuelno ove i naredne godine.

– Moramo da ispratimo trend, a trend je upravo energetska efikasnost u Evropi, pa i Srbiji. Naredne godine, kao i 2018. godine su predviđena ozbiljna ulaganja u energetsku efikasnost. Mi moramo iskoristiti tu priliku i biti prilagodljivi. Primera radi, po projektu rekonstrukcije opštinske zgrade koja je planirana da se uradi, za radove na frontu fasade prema trgu, rekonstrukciju krova i deo fasade prema nekadašnjoj robnoj kući, trebalo bi obezbediti oko 8 miliona dinara. Međutim, ako taj projekat uradimo u smislu energetske efikasnosti, da pređe u viši energetski razred, doći ćemo u situaciju da će opština da izdvoji 8 miliona dinara, što je oko 20 odsto učešća, a 80 odsto će dobiti iz viših nivoa vlasti, koja novac obezbeđuje iz inostranih fondova. To neće biti novac poreskih obveznika, već novac koji dolazi iz inostranih fondova a koji stoji na raspolaganju Vladi Srbije, a ona to usmerava namenski samo za energetsku efikasnost. Računica je prosta. Za isti novac u prvom slučaju bismo imali delimično rekonstruisanu zgradu opštine, a u drugom bismo imali potpunu rekonstrukciju zgrade uz mogućnost povraćaja uloženog novca za dve do tri godine zbog manjeg utroška novca za grejanje i hlađenje objekta usled bolje energetske efikasnosti.

U tom smislu opština Bečej je već svojevrstan pionir, jer je ušla u grupu opština u okviru pilot projekta za korišćenje geotermalne energije i biogasa i biomase u sistemima za daljinsko grejanje. Ozbiljno se računa na to da će dve od šest opština biti potpomognute od strane inostranih partnera i da će biti realizovan projekat. Da li je to tako?

– Vrlo smo blizu ostvarivanja tih ciljeva, ali bolje da sačekamo još nekoliko meseci kada ćemo znati nešto konkretnije.

Aktuelna dešavanja su i činjenica da Direkcija za izgradnju od 1. decembra više neće postojati. To znači jedno javno preduzeće manje u opštini, ali ne znači da će biti i manje zaposlenih. Zaposleni iz tog javnog preduzeća biće raspoređeni po ostalim javnim preduzećima i u Opštinskoj upravi. Šta će se dešavati sa poslovima koje je Direkcija obavljala i kako će to biti organizovano?

– Direkcija će biti ukinuta u zakonskom roku. Deo radnika Direkcije smo rasporedili u JP Komunalac koji nasleđuje poslove održavanja puteva i rasvete. Neki radnici će ostati bez posla, jer je u Direkciji radilo četiri arhitekte i smatramo da je to previše za Bečej. S druge strane, načelnik Opštinske uprave je izrazio potrebu za nekim radnicima, a za nekima Komunalac. Pitana su, dakle, sva javna preduzeća za sve radnike Direkcije na osnovu njihove stručnosti. Tačne podatke o tome ćemo imati naredne nedelje, ali otprilike 60-70 odsto zaposlenih će preći u javna preduzeća ili u Opštinsku upravu. Na taj način smanjiće se i zarada, jer su pojedini zaposleni u Direkciji imali veću platu od zaposlenih na istim poslovima u Opštinskoj upravi i tako je dolazilo do revolta ljudi zaposlenih u Opštinskoj upravi. Poslove Direkcije će obavljati opštinska odeljenja za urbanizam, privredu i Komunalac i do kraja novembra će se tačno znati ko koje poslove preuzima.

Šta biste poručili građanima nakon nešto više od 100 dana obavljanja poslova predsednika opštine?

– Želim da im poručim da investicije koje smo započeli 2013. godine ćemo završiti, da će takvih ozbiljnih radova biti i u narednim godinama. Nećemo stati što se tiče asfaltiranja ulica, radova na kanalizaciji, rasvete, jednom rečju, vodićemo računa o stvarima koje su od vitalnog značaja za komfor grada i građana, što podrazumeva i oblast socijalne zaštite, vrtiće, škole… Veoma je važno raditi na ulaganjima u svim navedenim oblastima. Mislim da se slika Bečeja i o Bečeju menja sa boljom rasvetom, novim trgom, Petrovoselskim putem, Poljaničkim putem, putem u industrijskoj zoni…

V. Filipčev

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *