Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Usluga čišćenja: Oko 40.000 evra za čišćenje opštinskih kancelarija i objekata

Usluga čišćenja: Oko 40.000 evra za čišćenje opštinskih kancelarija i objekatatrg_fontane

Opština Bečej je 25. maja zaključila ugovor sa „Elektroservis i higijena Purucki“ iz Bečeja za uslugu čišćenja zgrada za 2020/2021. godinu vredan 4,03 miliona dinara, to jest za oko 34.000 evra bez PDV-a (sa PDV-om reč je o 4,8 miliona dinara, oko 40.000 evra).

Ugovor je zaključen na godinu dana. Mesečni iznos za čišćenje je oko 2.800 evra bez PDV-a.

U postupku javne nabavke kriterijum za dodelu ugovora je najniža ponuđena cena, te je pored još dve podnete ponude izabran, već tradicionalno, „Purucki“.

Za oko 40.000 evra (sa PDV-om), po konkursnoj dokumentaciji, „Purucki“ treba da svakodnevno čisti zgradu opštine Bečej (obuhvata i kancelarije katastra i objekat u Uroša Predića 3).

Šta se čisti?

Za čišćenje je predviđen i objekat u ulici Glavna 47 (tamo je sedište Kancelarije za mlade, koja treba da se uskoro preseli u zgradu pozorišta, a u toj zgradi nakon toga najviše prostora zauzimaju dve nevladine organizacije i jedan medij), objekat u ulici Topolski put 65, kancelarije Turističke organizacije opštine Bečej i četiri mesne kancelarije.

Što se tiče zgrade opštine, u konkursnoj dokumentaciji se navodilo da se prilikom čišćenja zgrade opštine otpadne korpe iz svih radnih i pomoćnih prostorija prazne svaki dan, prozori, vrata kao i ostali nameštaj se čiste povremeno na osnovu potrebe i dogovora sa odgovornim osobama odeljenja i službi opštine.

Prostorije u ulici Glavna 47 se čiste svakodnevno, uz obavezu čišćenja sanitarija i odnošenje smeća.

Obaveza vršioca usluge je da obavlja čišćenje u četiri mesne kancelarije, u kojima rade matičari Opštinske uprave Bečej.

To su mesne kancelarije Bačko Gradište, Bačko Petrovo Selo, Radičević i Mileševo, kao i kancelarije u objektu u ulici Topolski put 65 i kancelarije Turističke organizacije Bečej.

Mesne kancelarije i kancelarije u preostala dva objekta se čiste dva puta nedeljno u poslepodnevnim časovima, uz obavezu čišćenja sanitarija i odnošenje smeća.

Svaka mesna kancelarija ima jednu svoju kancelariju standardnih dimenzija i jedan sanitarni čvor. Mesne kancelarije je potrebno čistiti dva puta nedeljno po četiri sata.

Kancelarije u objektu u ulici Topolski put 65 i kancelarije Turističke organizacije Bečej potrebno je čistiti dva puta nedeljno po četiri sata.

Potrebno je da izabrani ponuđač obezbedi bar jednu osobu za čišćenje u prepodnevnoj smeni i šest radnica u poslepodnevnoj smeni.

Svaka osoba angažovana za čišćenje treba da bude angažovana na puno radno vreme.

Potrebno je, zatim, da obezbedi jednu osobu za kuvanja kafe i posluživanja u kantini Opštinske uprave Bečej, a obaveze te osobe su i posluživanje zaposlenih, funkcionera i gostiju lokalne samouprave, kao i da održava red i higijenu u kantini Opštinske uprave.

Reč je o ukupno 8 angažovanih osoba na godinu dana.

Odabrani ponuđač obezbeđuje potrebna sredstva i opremu za čišćenje. Podsetimo da su u zgradi opštine smeštena četiri organa opštine (predsednik opštine, Skupština opštine, Opštinsko veće i Opštinska uprava).

U zgradi postoji oko 50 kancelarija. Na prvom spratu je i svečana sala sa oko 100 mesta za sedenje, mala sala sa 30 mesta za sedenje i restoran sa kapacitetom oko 50 mesta za sedenje.

U zgradi ima ukupno pet sanitarnih čvorova i u njoj svakodnevno boravi oko 115 zaposlenih, više od 95% radi u prvoj smeni.

Površina svih prostorija u zgradi je oko 3.500 m².

Prostorije Republičkog geodetskog zavoda su na ukupnoj površini od 201 m².

U zgradi u ulici Glavna 47 ima pet kancelarija i jedna veća sala.

Kako je bilo pre 10 godina?

Krajem 2009. godine otpuštene su čistačice iz opštine, opštinskih ustanova i mesnih zajednica (racionalizacija u opštinskoj administraciji) da bi od 1. februara 2010. bile zaposlene u firmi „Potisje“ čiji je većinski vlasnik opština Bečej.

U 2010. godini su čistačice ponovo počele da rade u opštini, mesnim zajednicama i opštinskim ustanovama, ali nisu na tim mestima bile zaposlene, već ih je „Potisje“ „iznajmljivalo“.

Po računima koje je „Potisje“ ispostavilo opštini, za rad spremačica od februara do maja 2010. godine plaćeno je 877.813 dinara.

Za rad čistačice (jedne), recimo, prva mesna zajednica u Bečeju mesečno je plaćala „Potisju“ 48.000 dinara.

Plata koju je čistačica zaista primila, po nezvaničnim informacijama, bila je oko 20.000 dinara.

O sudbini ostalih 28.000 dinara nije se znalo ništa (porezi i doprinosi nisu iznosili toliko), mada se novinar Bečejskog mozaika raspitivao upravo o tome, uz zahtev za uvid u dokumenta u kojima se nalaze tražene informacije (isplatne liste), kod direktora „Potisja“ Mikloša Kevarija, koji mu je odgovorio da ta dokumenta ne može da dobije, jer ih „kontrolišu oni koji su nadležni, a ovako vama ne mogu da dam jer su to lične stvari“.

Po fakturama koje je „Potisje“ 2010. godine ispostavljalo opštini, mesnim zajednicama i ostalima, satnica čistačica je bila 297 dinara

R.M. (Tekst je objavljen 7. avgusta u 805. broju Bečejskog mozaika)

Projekat „Odluke u ime građana 2020“ sufinansiran je iz budžeta opštine Bečej. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *