Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

DANI JOSIFA MARINKOVIĆA U NOVOM BEČEJU: Laureat Vesna Marković

DANI JOSIFA MARINKOVIĆA U NOVOM BEČEJU: Laureat Vesna Markovićtrg_fontane

NOVI BEČEJ: Vredni pregaoci Doma kulture opštine Novi Bečej i pored, ne mnogo povoljnijih, ni društvenih, ni recepcijskih uslova, smogli su snage da s neposustajućom energijom i ovog maja, 19. put pripreme festival „Obzorja na Tisi“.

Ova širom regiona poznata manifestacija posvećena je Josifu Marinkoviću, rođenom u Vranjevu, jednom od najznačajnijih srpskih kompozitora romantike, koji je, s prevashodnim opusom solo pesme i horskih ostvarenja, duboko „zagazio“ čak u 20. vek. Ovogodišnje 19. izdanje „Obzorja“ ponovo se, kao i prošle godine, odvijalo kao nadmetanje dvadeset solo pevača u starosnom rasponu od 16. do 23. godine, po uzrastu podeljenih u četiri kategorije.
Manifestacija je pokazala da Novi Bečej ima kapacitete da pripremi ovako značajan događaj za našu muzičku kulturu, ali i da joj treba pružiti mnogo veću medijsku i organizacionu podršku, što bi, verujemo, sigurno doprinelo boljoj posećenosti svih etapa takmičenja, pa i svečanostima njegovog otvaranja i zatvaranja, koje takođe nisu privukle optimalan broj zainteresovanih.
U najbrojnijoj prvoj kategoriji (osmoro kandidata), od tri zlatne plakete, prvu je zaslužila Teodora Dimitrijević, prelepog i zaobljenog mladodramskog soprana, koja je ostavila divan utisak, a drugu Ana Marčetić iz iste beogradske škole „Mokranjac“, vrlo dobro pozicioniranog glasa i tečnog fraziranja, koja je načinila i pravi podvig, nastupivši (iz tehničkih razloga) s dve različite korepetitorke, s kojma se prvi put srela tek na takmičenju. U ovoj, po našem mišljenju kategoriji, posebno upečatljivi bili su učenici Senke Nedeljković: moćni dvadesetogodišnji bas Strahinja Đokić, izvanredno vođene i skoncentrisane fraze i dobre dikcije, s obziron na mladost, izuzetne budućnosti (zlatna plaketa), zatim njegov vršnjak Ognjen Milivojša, nešto „lakšeg“ i mekšeg basa, koji je pored srebrne plakete osvojio i Nagradu za najbolje izvođenje pesme Josifa Marinkovića („Oj šarkijo“), kao i njihov drug iz iste klase, „srebrni“ bariton Ivan Popović, „uredne“ i muzikalne interpretacije i veoma prijatnog tembra. Korektna Tanja Đurđević iz Zrenjanina osvojila je srebrnu plaketu, a šarmantni Bočarac Predrag Kačavenda i Tanja Knežević iz Beograda, bronzane plakete.
U drugoj kategoriji prošlogodišnji dobitnik srebrne plakete, novobečejski tenor Ileš Bečei, ljubimac publike svog grada, ponovo je dobio isto odličje, pokazavši i znatan napredak u studiranju i „omekšavanje“ svog lirskog glasa, a Novosađanka Olivera Bolta, učenica Senke Nedeljković, sopran sigurnih visina i dobre impostacije, osvojila je istu nagradu.
Ipak, najveći uspeh u drugoj kategoriji kao i na celoj manifestaciji, postigla je osvajanjem 100 poena i zvanja laureata, Vesna Marković, sopran primerenog pevačkog stava i odlično prikazanih svih vokalnih komponenti, u do svih detalja ujednačenom i doživljenom nastupu. Verujemo da će s istim uspehom zaokružiti i srednjoškolsko obrazovanje koncertom u Gradskoj kući u Zrenjaninu, 10. juna.
Najzad, u najstarijoj, ali i „najmanjoj“, trećoj kategoriji od svega dve kandidatkinje (Ana Đoković i Sanja Tomišić, studentkinje Marine Trajković Bidžovski), obe su zasluženo osvojile srebrne plakete, demonstrirajući dobru školu i lepo sastavljen, te stilski primereno i skladno izveden program.
Propratne sadržaje uspešno realizovanih 19. „Obzorja na Tisi“, činili su izložba slika i crteža Vasilija Dolovačkog, nastup Gradskog hora Doma kulture (dirigent Sofija Jegdić Gurjanov), mini koncert pesama Josifa Marinkovića, u izvođenju mladih talenata opštine Novi Bečej Marine Krulj, Ileša Bečei i Sanje Milenković, koncert Kraljevskih gudača svetog Đorđa, kao i beseda muzikologa Aleksandre Paladin posvećena Josifu Marinkoviću, koja je na esejistički način inicirala nekoliko pitanja iz arsenala aktuelne kulturne politike, sociološke i opšte društvene tematike, ali i odnosa prema sopstvenoj umetničkoj tradiciji.

Marija Adamov

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *