Krpljenje udarnih rupa na putevima u opštini započeto je sredinom septembra. Prioritet je, po odluci Direkcije za izgradnju, bila Industrijska ulica, tzv. Sojarski put, gde je ovaj posao već završen, a očišćene su i bankine. Ove godine je izbegnuto izmeštanje tranzitnog saobraćaja sa Sojarskog puta na stari tranzitni put, u ulice Tančić Mihalja i Hajduka Veljka, kao što je bio slučaj prošle i ranijih godina, zbog čega su protestovali stanovnici ovih i okolnih ulica, jer im se zbog neprestanog prolaska teških teretnih vozila oštećuju kuće i remeti noćni mir. Naime, prošle godine je od oktobra do 15. novembra tranzitni saobraćaj bio preusmeren u ove ulice zato što je to, kako je tada direktor Direkcije za izgradnju objasnio, „period koji karakteriše intenzivna doprema zrna soje u fabriku Sojaprotein, koja nam se obratila dopisom u kojem traži da joj izađemo u susret“, ali i „zbog bezbednosti saobraćaja jer se kasni sa krpljenjem udarnih rupa i kako se ne bi stvarala gužva zbog izvođača radova i kamiona koji dopremaju soju“.
Zbog intenzivnog prijema zrna soje od 1. septembra do 15. novembra i stvaranja kolona teretnih vozila ispred fabrike, i ove godine se na tom tranzitnom putu saobraćaj usporeno odvija, te su iz Sojaproteina apelovali na učesnike u saobraćaju da povećaju opreznost i prilagode vožnju uslovima otežanog saobraćaja. Što se tiče stanovnika pomenutih ulica koji već godinama pokušavaju da reše problem u vezi sa prolaskom teretnih vozila, prema izjavama nekih od njih, situacija je nepromenjena iako tranzitni saobraćaj zvanično nije preusmeren u ove ulice.
Podsećamo da je posao krpljenja udarnih rupa ove, kao i prošle godine, dobila firma „Vojvodinaput-Bačkaput“. Prema ranijoj izjavi direktora Direkcije za izgradnju Gorana Matića, procenjena vrednost radova za ovu godinu bila je 2.093.259 bez PDV-a, a ugovorena vrednost sa preduzećem „Vojvodinaput-Bačkaput“ je u visini od 1.893.800 dinara bez PDV-a i ugovor važi godinu dana ili do finansijskog ispunjenja, s tim da je za posao krpljenja udarnih rupa obezbeđeno 260 tona asfaltne mase.
Prošle godine vrednost radova je bila 5.656.800 dinara, odnosno 6.787.160 dinara sa PDV-om, u koju je uračunato 600 tona asfalta i radovi.
Ove i prošle godine najviše asfaltne mase je potrošeno na krpljenje udarnih rupa na Sojarskom putu.
Direktor Direkcije prošle godine je izjavio i da je krpljenje udarnih rupa ispred privatne firme Sojaprotein rađeno u saradnji sa tom firmom koja je obezbedila rizlu za popunjavanje rupa pre krpljenja, a postignut je i dogovor sa kompanijom „Viktorija grup“, u čijem sastavu radi Sojaprotein, da o sopstvenom trošku izradi projekat za rekonstrukciju Sojarskog puta. U aprilu ove godine Matić je kazao da je projekat urađen, ali da novac za rekonstrukciju puta nije planiran u budžetu opštine. Takođe u aprilu ove godine, udarne rupe su prioritetno krpljene u Industrijskoj ulici (Sojarski put) i na pojedinim lokacijama u gradu, a o tome je Matić rekao da je „deo novca iz javne nabavke koja je urađena 2013. godine, ostavljen za ovu godinu, jer smo bili svesni da će se udarne rupe koje su bile zakrpljene u oktobru prošle godine od padavina i soli ponovo otvoriti“. Radilo se o oko milion dinara, što je dovoljno za 100 tona asfaltne mase.
Pošto su novcem građana Bečeja prioritetno zakrpljene rupe na Sojarskom putu, u okolini privatne firme, pristupilo se krpljenju i u ulicama u Bečeju. Prvo su raskopane rupe, pa su građani Bečeja čekali 5-6 dana da budu i zakrpljene, a u međuvremenu su pokušavali da ne slome točkove svojih bicikala, motora i automobila u neobeleženim rupama.
Pitanje zašto su udarne rupe nekoliko dana nezakrpljene upućeno je 6. oktobra direktoru Direkcije za izgradnju Goranu Matiću, koji je uz komentar „neka mi neko kaže kako može da se obeleži na takvom rastojanju i toliko mesta sa udarnim rupama u jednoj ulici“, odgovorio da su radovi u toku.
„U četvrtak, 2. oktobra izvođač je imao malih tehničkih problema, u petak su radovi nastavljeni, za vikend se nije radilo. Danas, 6. oktobra se radi dalje, ima više ekipa i zato su udarne rupe otvorene u više ulica, a prvenstveno se završavao posao na Sojarskom putu“, rekao je Matić.
Inače „otvorene“ rupe su, recimo, u Republikanskoj ulici i ulici Petefi Šandor do 9. oktobra – sedam dana nakon „raskopavanja“ – i dalje bile netaknute.
Papirologija
Direktor Direkcije za izgradnju Goran Matić je krajem prošle godine saopštio da je planom tehničke regulacije saobraćaja predviđeno da Industrijska ulica, tzv. Sojarski put bude državni put prvoga reda. Matiće je rekao da je „naša namera da ga rekonstruišemo ako budemo mogli i da ga prebacimo na republiku zato što smatramo da je to ne samo od lokalne važnosti, nego i od važnosti za Vojvodinu i Republiku Srbiju“. Upitan da li je zahtev da Sojarski put pređe u nadležnost republike podnet i da li je po tom pitanju nešto urađeno, Matić je odgovorio: „Radimo i dalje na tome, predsednik opštine je potpisao jedan dokument oko prelaska Industrijske ulice u nadležnost republike, a mogu da kažem i da je JP Putevi Srbije uradilo bankine na Sojarskom putu, tako da očekujemo da taj put i formalno-pravno to jest ’papirološki’ pređe u nadležnost Puteva Srbije“.
Lj.M.