Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Na sednici Skupštine opštine: Usvojeni programi rada javnih preduzeća

Na sednici Skupštine opštine: Usvojeni programi rada javnih preduzećatrg_fontane

Odbornici su na jučerašnjoj (12. mart) sednici Skupštine opštine većinom glasova usvojili 26 odluka i rešenja za svega tri sata, iako se pretpostavljalo da će sednica trajati mnogo duže, s obzirom na to da su na dnevnom redu bili i planovi rada javnih preduzeća i ustanova za ovu godinu, koji su već trebali biti doneseni. Brzina rada lokalnog parlamenta bi se mogla pripisati i tome što su odbornici opozicione Demokratske stranke, koji najčešće i najviše učestvuju u raspravama, sa sednice otišli ranije zbog održavanja parastosa za ubijenog premijera Srbije Zorana Đinđića, te je odbornička većina bez mnogo rasprave izglasala sve odluke i rešenja.

Bečejski poslanici su usvojili planove rada javnih preduzeća Vodokanal, Toplana, Direkcija za izgradnju i Komunalac, kao i planove rada Istorijskog arhiva, Narodne biblioteke, Gradskog pozorišta, Gradskog muzeja, Turističke organizacije opštine, sportskog centra „Đorđe Predin Badža“, Predškolske ustanove „Labud Pejović“, opštinske poljočuvarske firme Link FTO d.o.o. i Saveza sportova opštine Bečej za 2015. godinu.
Najviše rasprave je bilo u vezi planova rada Vodokanala i Toplane.
Šef odborničke grupe DS-a Slobodan Zlokolica je pre početka sednice tražio da se nekoliko tačaka povuče sa dnevnog reda na doradu zbog tehničkih i drugih grešaka, i tražio odgovor na pitanje zašto javna preduzeća „gotovo tri meseca moraju da trpe da rade bez usvojenog plana i programa“ iako su pojedina preduzeća i ustanove svoje programe dostavile Opštinskom veću još u januaru mesecu. U vezi programa poslovanja Vodokanala, Zlokolica je tražio odgovore na mnoga pitanja, koja su vezana za „nova zapošljavanja“ i s tim u vezi izneo podatak da su rashodi firme za zarade uvećani sa 47 miliona dinara u 2010. godini, na 68 miliona u 2013. godini, a to su, kako je odbornik ocenio, enormni troškovi, te zarade terete čak za 40 procenata poslovanje preduzeća. Interesovalo ga je i šta Vodokanal „preduzima svih ovih godina radi naplate potraživanja“ ako se za advokate i izvršitelje konstatuje 44.000 evra otpisa i pitao je kako je to moguće.
„U vezi nenaplaćenih potraživanja i neizmirenih obaveza, u prilogu stoji da 72 miliona dinara nenaplaćenih potraživanja raste na 79 miliona dinara, a 14 miliona dinara neizmirenih obaveza planirani su da ove godine budu 24 miliona dinara. To su ozbiljni indikatori da ovo preduzeće ima probleme sa kojima se možda neće susresti danas, ali će to biti u toku ove ili sledeće godine. Potraživanja za period od 2010. do 2013. godine su povećana sa 33 na 64 miliona dinara, i tu se postavlja pitanje da li se ona naplaćuju, da li se uvode novi kupci u sistem. Odnos zaduživanja, potraživanja i onog drugog je zaista velik i sve je veći, to se vidi iz indikatora poslovanja koji su prikazani u materijalu. Obaveze preduzeća sa 76 miliona dinara idu na 108 miliona dinara, kratkoročno sa 75 miliona na 106 miliona dinara, to je loš trend i voleo bih da dobijem odgovore od direktora zašto je to tako, šta je to što je zatečeno, šta su bili uzroci i šta se, konačno, planira? Nužno to prati i urušavanje kapitala preduzeća i navodi se da su neracionalne javne nabavke u 2012/2013. godini jedan od uzroka ovakvog stanja. I tu se nameće pitanje šta se uradilo sa onim ljudima koji su to radili, da li je odgovaralo lice koje je sprovodilo javne nabavke za loše poslovne rezultate i projekcije, da li je bivši direktor ili bivše rukovodstvo za tako nešto odgovaralo? Da li će se ta lica identifikovati i materijalno teretiti za štetu koja je pričinjena javnom preduzeću?“, pitao je Zlokolica. On je postavio pitanje i u vezi objedinjene naplate osiguranja na računima za vodu, o čemu su se u raspravu uključili i drugi odbornici, ističući da je „DRI skrenula pažnju na to da je posredovanje u osiguranju krivično delo i da je takvo nešto zabranjeno, i dala je negativno mišljenje na praksu koje je JP Informatika u Novom Sadu radila“.
U vezi naplate osiguranja uz račune za vodu govorio je i Budislav Medurić koji je napomenuo da Skupština opštine Bečej nije usvojila proširenje delatnosti ovog preduzeća za to i apelovao da se sa takvom praksom prestane. Medurić je direktora Vodokanala pitao da li je tačan podatak da je za nabavku softvera obezbeđeno 1,2 miliona dinara, a da je godišnje održavanje 798.000 dinara i „kakvo je to softversko rešenje za koje treba plaćati održavanje i održavati ga, i imam utisak da ta pogodba nije dobra“.
Na neka od pitanja odgovore je dao direktor Vodokanala Zoran Grbić. U vezi stavke za osiguranje na računima za vodu Grbić je istakao da to osiguranje nije obavezno i da je o tome javnost bila obaveštena i putem medija i svaki korisnik je posebno obavešten tokom protekla tri meseca, te da je osiguranje na dobrovoljnoj osnovi.
U vezi zapošljavanja Grbić je kazao da u Vodokanalu nema nezakonitih zapošljavanja u protekloj godini i da je u 2013. bilo zaposleno 87 radnika, a trenutno ih ima 76, dok su dva mesta predviđena za službenika za javne nabavke i za internog revizora, što je zakonska obavezs da se predvidi, a u vezi softvera je rekao da je to ugovor koji je on nasledio, koji je potpisan i validan i ne može ga menjati, te da cifra koju je odbornik Medurić naveo nije tačna, nego da je stvarna cena softvera oko 30.000 evra, a za održavanje se mesečno plaća 500 evra.
Rasprave je bilo i u vezi plana poslovanja Toplane, takođe su postavljena pitanja o broju zaposlenih, o zaradama, o nenaplaćenim potraživanjima, ali i o neophodnosti dogovora o tome šta treba uraditi sa ovim javnim preduzećem u budućnosti.
Direktor Toplane Dejan Vuković i predsednik opštine Vuk Radojević su odbornike opozicije pozvali da prisustvuju prezentaciji tehnoekonomske analize geotermalnog potencijala u Bečeju nemačke kompanije sa kojom Toplana sarađuje, koja je zakazana za 23. mart u Beogradu.
Na sednici Skupštine opštine odbornici su doneli i odluke o opštinskom javnom pravobranilaštvu, o angažovanju revizora za obavljanje eksterne revizije završnog računa opštinskog budžeta za 2014. godinu, i dali saglasnost i na rešenje o pijačnom redu na pijacama na teritoriji opštine. Na kraju sednice su usvojili razrešenja i imenovanja u upravnim odborima opštinskih ustanova i članova u radnim telima i komisijama Skupštine opštine.
Opširnije o sednici bečejskog parlamenta čitajte u narednom broju štampanog izdanja Bečejskog mozaika.

Lj.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *