Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Osnovna škola „Šamu Mihalj“: Digitalna škola posle raspusta

Osnovna škola „Šamu Mihalj“: Digitalna škola posle raspustatrg_fontane

Učenici Osnovne škole „Šamu Mihalj“ će u novoj školskoj godini imati mogućnosti da nastavu iz informatike prate u novim uslovima zahvaljujući učešću škole na konkursu „digitalna škola“, koji je prošle godine raspisalo Ministarstvo za telekomunikaciju i informaciono društvo. Kako je rekla direktorice ove škole, Klara Kurin, tokom raspusta od Ministarstva su dobili jedan laptop, dvadeset računarskih jedinica i jedan centralni računar, kao i projektor.

„Sve to je postavljeno i umreženo, i informatički kabinet je spreman za početak školske godine. Stare kompjutere smo rasporedili po učionicama, pa će i predmetni nastavnici u toku nastave ili za pripremu moći da ih koriste uz internet“, rekla je direktorica.
U ovoj školi je završena i prva faza projekta „Osnaživanje škola za inkluzivno obrazovanje“, koji finansira Svetska banka i Međunarodna banka za obnovu i razvoj. U ovaj program je uključeno 150 škola, a u OŠ „Šamu Mihalj“ je njegova realizacija počela u martu, sada je završena prva faza, a druga će trajati od 1. septembra do februara. Koordinatorke jednogodišnjeg projekta su pedagoškinja Kristina Banjac i nastavnica Ljiljana Repanović.
„Naš projekat se zove ’I od sebe i od škole hoću više, hoću bolje’ i vezan je za inkluzivno obrazovanje. U toku prve faze organizovan je seminar za roditelje i nastavnike kako bi se senzibilisali za inkluzivno obrazovanje. Zatim je otvorena veb-stranica škole o inkluzivnom obrazovanju, organizovali smo predstavu ’Devojčica sa šarenom kosom’ takođe na temu inkluzije. Tokom prve faze projekta obezbedili smo i naočare za jednog slabovidog učenika koji je lošijeg materijalnog stanja. U drugoj fazi tokom ove školske godine planiramo seminar za nastavnike, vršnjačku edukaciju na kojoj ćemo naše učenike obučiti da stečena znanja prenesu drugim učenicima i vršnjacima, i tu će biti tema tolerancija, prihvatanje različitosti… U planu je da u okviru školskog časopisa uvedemo novu rubriku o inkluziji i inkluzivnom obrazovanju, da nabavimo kućnog ljubimca za kabinet za muzičko vaspitanje i bele table za interaktivni sistem nastave, to su nastavna sredstva kojim se pospešuje inkluzivni rad sa decom“, rekla je Banjac. Ona je saopštila i da je škola početkom jula meseca uključena u projekat „Svi različiti i svi isti“ Novosadskog humanitarnog centra, čija je tema takođe inkluzija. „Mi ćemo u školi održati tri obuke, za roditelje, za nastavnike i za učenike, anketiraćemo ih o inkluziji i na osnovu toga ćemo napraviti inkluzivni razvojni plan u našoj školi kojim ćemo utvrditi šta treba da se promeni i na čemu treba da se radi da bi inkluzija zaživela. Nije potrebna inkluzija samo deci iz marginalizovanih grupa i sa smetnjama u razvoju, nego i talentovanim učenicima, a akcenat može da se stavi i na međuljudske i međuetničke odnose. Nadam se da ćemo u ovom projektu sa Humanitarnim centrom pronaći način da radimo na probuđivanju svesti i kod roditelja da kako mađarska deca treba da nauče srpski jezik, tako i srpska deca treba da nauče mađarski jezik“, reka je Banjac.
Inače, u ovoj školi je u toku prošle godine bilo šestoro učenika za koje je bio izrađen individualni plan za inkluzivnu nastavu – za dva učenika je taj plan ukinut jer su ostvarili sve postavljene ciljeve.
„Sa roditeljima ovih šestoro učenika imali smo dobru saradnju. Učestvovali su u pisanju individualnog plana za svoju decu. I ostali učenici u školi i u odeljenjima u kojima su bila ta deca, su sve to lepo prihvatili, samo je u slučaju jedne učenice u početku bilo konflikata u razredu, ali i to je rešeno. Imamo jednu učenicu sa celebralnom paralizom gde se angažovalo čitavo odeljenje i trude se da joj pomažu i sasvim normalno su prihvatili tu njenu različitost“, objasnila je pedagoškinja škole.
Podsetimo da je škola „Šamu Mihalj“ potpisala i memorandum o saradnji sa Resursnim centrom, da su deca bila na testiranju u Centru, te će od septembra početi tretmani učenika koji imaju poteškoće u govoru ili motoričkih smetnji.
Ono što nedostaje ovoj školi, kao i u većini drugih škola u opštini Bečej je prilazna rampa za osobe sa smetnjama u razvoju.

LJ.M.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *