Podržite Bečejski mozaik

Dostupan za sve, finansiran od strane čitalaca

Arhiva |

Impresum |

Kontakt |

Pretražite

Logo Becejski

Konačni troškovnik „Tanderbala“: Za festival nije potrošeno 5,8 već 5,59 miliona

Konačni troškovnik „Tanderbala“: Za festival nije potrošeno 5,8 već 5,59 milionatrg_fontane

Cena trodnevnog festivala na vodi – „Tanderbal“ koji je početkom avgusta održan u organizaciji Turističke organizacije opštine Bečej uz podršku lokalne samouprave bila je 5,8 miliona dinara i organizatori su zadovoljni učinjenim, saopštio je vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije Goran Sadžakov na konferenciji za novinare 19. septembra.

Rekao je da je festival većim delom finansiran iz opštinskog budžeta, 4,3 miliona dinara, a pokrajinski sekretarijati za poljoprivredu i kulturu su na konkursima obezbedili 1,09 miliona dinara, dok je Turistička organizacija uložila 442.500 dinara.
Uprkos ranijim najavama o mogućem sufinansiranju festivala od sponzora, sponzorstava u većem obimu nije bilo, naime, samo je Gomex donirao 5.000 dinara, a firma Kovax nije naplatila izradu stalaka za jarbole.

Sadžakov je odgovorio na pitanje o tome da li je bilo zarade od „Tanderbala“, rekavši da nije, već su prihodi – pre svega od izdavanja prostora ugostiteljima – potrošeni namenski.

Prema njegovoj oceni, festival na vodi je za tri dana posetilo oko 15.000 ljudi, a značajan doprinos festivalu dali su nevladine organizacije, radioničari, javna preduzeća i institucije, lokalna samouprava, Kancelarija za mlade i njen volonterski kamp, čiji su volonteri, njih 30, pomagali u organizaciji manifestacije.

V.d. direktora Turističke organizacije ocenio je da su građani, kao i organizatori zadovoljni festivalom, naravno, ima prostora za unapređenje i u organizacionom i u sadržajnom smislu, i najavio je da građani Bečeja naredne godine mogu da očekuju drugo izdanje manifestacije na obali Tise, koja se, po mišljenju Sadžakova, razlikuje od drugih letnjih festivala po tome što osim večernjih koncerata ima i brojne dnevne aktivnosti.

Upitan o nalazima opštinskog budžetskog inspektora, koji je pregledao troškovnik „Tanderbala“, Sadžakov je odgovorio da još nije dobio nalaze budžetskog inspektora, a zamoljen da komentariše tvrdnje o tome da Turistička organizacija nema obavezan plan javnih nabavki za 2017. godinu, odgovorio je: „Turistička organizacija ima plan javnih nabavki. On nije bio završen, jer najveći broj javnih nabavki se, u stvari, odnosio na ’Tanderbal’, a za ’Tanderbal’ smo novac dobili drugim rebalansom budžeta, to je bio jun mesec, ili su možda pare prebačene u julu, tako da je to bilo veoma kasno da bi se to sve isprojektovalo onako kako jeste, tako da smo mi onda napravili i plan javnih nabavki. Nisam pročitao izveštaj budžetskog inspektora, ne znam da li ga je završio, ali mi smo se kretali u planiranim okvirima. Ono što smo planirali, tako smo i potrošili, postoje računi, svako može dobiti na uvid svaki račun“.

Vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije opštine je 26. septembra dostavio redakciji Bečejskog mozaika specifikaciju svih troškova „Tanderbala“ i tada je naveo da je na konferenciji za novinare 19. septembra predstavljen troškovnik manifestacije, ali je do tada prispelo preko 90% računa koje je trebalo platiti, a za ostatak je izvršena projekcija mogućih troškova. Tada  je objavljeno da je Tanderbal koštao 5,8 miliona dinara, međutim, naveo je v.d. direktora Turističke organizacije, nakon uvida u sve plaćene račune i utvrđivanja pravog stanja troškova organizacije festivala utvrđeno je da je festival koštao 5,59 miliona dinara.

Prema specifikaciji troškova, najviše novca, 1,4 miliona dinara, potrošeno je za angažovanje muzičkih grupa i DJ-eva („Riblja čorba“, Ivana Peters, „In progress“, „Plavi ptičić“, „Fingerbang“, „Lóci játszik“, 5 DJ-eva), za zakup opreme za tri dana plaćeno je 490.000 dinara (bina – ozvučenje i rasveta i iznajmljivanje 70 kompleta klupa i stolova), troškovi transporta bili su 824.377 dinara (troškovi transporta u vezi sa promocijom na sajmovima u Budimpešti i Beogradu, po 4 dana, troškovi prevoza na manifestaciju Dani Vojvodine u Beogradu, 5 dana, troškovi prevoza u vezi sa promocijama u gradovima u Vojvodini i u Beogradu, lepljenje plakata u opštinama udaljenim 50-70 km, prevoz stolova, klupa, tendi, prevoz grla za konjijadu…).

Za usluge informisanja potrošeno je 772.000 dinara (štampanje flajera, štampanje i izrada banera, izrada i štampanje majica, promotivni materijali kao što su tri video spota, promocija na društvenim mrežama, troškovi emitovanja na radio stanicama, troškovi emitovanja i propaganda na TV mreži, izrada i postavljanje bilborda bez naknade zakupa, štampanje plakata, marketinške usluge), stručne usluge po ugovoru koštale su 85.000 dinara (ugovor o privremenim i povremenim poslovima za dva meseca za jednu osobu).

Za usluge za domaćinstvo i ugostiteljstvo plaćeno je 140.265 dinara (usluge nabavke i pripreme ribe za takmičenje u kuvanju riblje čorbe, hrana za organizatore i izvođače, hrana i piće na sajmovima za goste i izlagače u Beogradu i Budimpešti).

Trošak za reprezentaciju bio je 331.649 dinara (hrana i piće za organizatore, volontere, radioničare, izviđače, VIP goste, izvođače, pehari i medalje, suveniri i pokloni, nabavka 50 posuda za riblju čorbu, 50 poklon paketa za takmičare u kuvanju riblje čorbe, itd).

Za kupovinu administrativnog materijala potrošeno je 35.000 dinara (materijali za radionice: tempere, bojice, hamer papiri, blokovi za crtanje, prostirke, oprema za gastro radionicu, materijali za 6 čamaca za trke, ostali kancelarijski materijali, itd.), za materijal za saobraćaj 58.000 dinara (benzin za čamce: za plivački maraton 15 čamaca, desetak čamaca za ljudski lanac, čamci za regatu, itd).

Trošak za materijal za obrazovanje, kulturu i sport bio je 602.021 dinar (materijal za vatromet, kupovina 70 tendi, paviljona i šatora, nabavka prsluka za spasavanje, nabavka opreme za sportske aktivnosti, prostirke za jutarnje vežbanje, baklje za ceremoniju otvaranja, ogradice za brod maskotu), za ostale specijalizovane usluge obezbeđeno je 249.360 dinara (Savez za daljinsko i maratonsko plivanje,  Toi-toi wc, usluge  vatrometa).

Za sve navedeno potrošeno je ukupno  5,01 milion dinara, a za ostale manje troškove, kako se navodi u specifikaciji, još 585.492 dinara (sredstva za higijenu, namirnice za gastro radionice i začini za poklon pakete, troškovi osiguranja, troškovi telefona, troškovi za učesnike regate, lučka kapetanija, suveniri za dalju prodaju, itd).

U troškovniku je Sadžakov naveo da je iz budžeta opštine Bečej obezbeđeno ukupno 4.061.164 dinara, od toga je iz osnovnog budžeta Turističke organizacije potrošeno 1.146.694 dinara, a iz rebalansa opštinskog budžeta 2.914.470 dinara.
Vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije istakao je da je „važno naglasiti da višednevni festivali ovakvih interdisciplinarnih sadržaja i profila, osim što traže dugotrajnije (višemesečno) planiranje i pripremu, zahtevaju i znatna finansijska sredstva, posebno kada se organizuju po prvi put. Primera radi, slični festivali su samo za troškove promocije i marketinga izdvajali i izdvajaju više miliona dinara. Dalje, troškovnik festivala se odnosi na mnogo duži period od same realizacije istog (prvi troškovi su napravljeni još krajem februara na Sajmu turizma u Beogradu). Na kraju, ovaj festival bi koštao i više da nije bilo velikog broja ljudi različitih profesija, prvenstveno naših sugrađana i osvedočenih prijatelja Bečeja, koji su svojim sugestijama, predlozima i, na prvom mestu, isključivo volonterskim radom učinili da se ovaj festival dogodi, na zadovoljstvo mnogih posetilaca“.

K.D.F.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *